zondag 21 april 2013

Puur bio

Het was geen bijster weer vandaag, vergeleken met vorige week is het wel 15 graden frisser. Gelukkig ziet de voorspelling voor de komende dagen er wat rooskleuriger uit. Maar ach, om in de tuin te werken was het eigenlijk wel OK. Het was droog en dat is het voornaamste.

Er is nog steeds een stuk groententuin wat niet klaar is. Het onkruid groeit er welig, er is zowat geen doorkomen meer aan. Het lijkt wel een halve wildernis, het is dat de lianen ontbreken, want anders ... Maar goed, ik heb me er doorheen weten te worstelen. Ik kan niet zeggen dat het al klaar is maar er zit schot in de zaak.


Halverwege kwam ik nog een smaragdhagedis tegen. Totaal verbaasd keek ik hem aan, en hij mij. Hij staat bekend als supersnel en schuw, nu had ik hem zo kunnen pakken als ik dat had gewild. En leek dat nou maar zo of keek hij me inderdaad een beetje bozig aan. Waar ik het lef vandaan haalde om hem te storen in zijn nawinterslaapje. Hoe dan ook, na twee keer met zijn ogen geknipperd te hebben is hij maar onder wat ander onkruid gaan zitten. Ik vind het prima, hij mag daar blijven wonen. En zodra hij echt wakker is mag hij me helpen.

Hoe? Door het verorberen van slakken, wormen en rupsen die zich tegoed willen doen aan het resultaat van mijn harde werken.

Dat worden weer puur biogroenten dit jaar.

Geen opmerkingen: