zondag 28 april 2013

Voorlopig geen breiles

We zijn maar weer eens begonnen met schilderen. Niet dat de andere klussen klaar zijn, we doen hier altijd 101 dingen tegelijk. Geeft niet, dat houdt het afwisselend. Je kan ook niet constant hetzelfde werk doen, soms is het te zwaar (muurtje bouwen) of het is te nat (groententuin) of allebei (muurtje en groententuin).

Vandaag het houtwerk van een raamdeur van een logeerkamer in de lak gezet. Eén kant maar, we moeten niet teveel tegelijk doen ook weer he, straks zijn we hier nog klaar en moeten we achter de geraniums gaan zitten met een breiwerkje. En dat terwijl ik helemaal niet kán breien, ik bedoel maar. 


De deur ligt binnen op schragen zodat de onder- en bovenkant ook goed gedaan kan worden. Ze had met haar voeten in een derrie gestaan van natte bladeren waardoor het hout erg nat was geworden. Niks dramatisch, we waren er nog op tijd bij. Deur uit de sponning gehaald, in de garage gelegd en goed laten drogen voordat ze in de grondverf is gezet.

Inmiddels staat ze keurig in de 9001 en kan ze er weer tegen. De andere kant, de binnenkant, wordt waarschijnlijk zwart zoals in onze woonkamer, maar da's van latere zorg. Eerst maar eens de buitenkant van de overige negen deuren aanpakken.

Negen ... ik hoor het me zeggen, dat gaat nog wel even duren voor die allemaal zover zijn. Voorlopig hoef ik nog niet op breiles, da's een ding wat zeker is.

Geen opmerkingen: