maandag 29 april 2013

Veel te veel

Amper een weekje geleden heb ik in de groententuin allerlei zaadjes de grond in gedaan en inmiddels zijn de eerste tekenen al daar. Inderdaad, dat is snel, het zijn dan ook de radijsjes die als eerste hun blaadjes laten zien. Radijs groeit waanzinnig snel, de rest doet er wat langer over.

Vorig jaar wist ik niet meer zo goed wat ik waar had gezaaid. Ik dacht toen dat ik het wel zou onthouden maar dat bleek ijdele hoop, met als gevolg dat ik wel eens twee verschillende groenten op dezelfde plek heb gezaaid. Dit  jaar doen we dat slimmer, ik heb het meteen opgeschreven, geen vergissingen meer deze keer.


Mijn lijstje tot nu toe, alles in volgorde zoals het gezaaid / geplant / gelegd is:
 - peultjes
 - groene boontjes
 - boterboontjes
 - wortels
 - tuinbonen
 - ui
 - sla
 - munt
 - meloen
 - radijs
 - prei
 - nog meer ui

Op de kopse kanten komen de tomatenplanten, die staan al gereed, zes planten dit jaar, ruim voldoende. Ook de courgette en een rabarber moeten de grond nog in. En dan nog even de peterselie, de rucola en de spinazie zaaien en de erwtjes leggen. En o ja, de pompoenen, waar moet ik die gaan laten.

Ik hoor het al, ook dit jaar krijgen we weer veel en veel te veel.

Geen opmerkingen: