donderdag 26 juni 2014

Bijverschijnselen

Ik ben weer druk bezig in de goententuin. Het is lange van perfect maar ik ben tot nu toe blij met hoe het er uitziet. Ik had een beetje late start maar nu zijn we dan toch echt goed vertrokken.

Eigenlijk had ik een te vroege start. Het was nog veel te koud toen ik al allerlei zaadjes in de grond stopte die vervolgens niet ontkiemd zijn. Wist ik veel, ik dacht dat ze wel zouden vertrekken zodra het warm genoeg was, maar zo werkt het dus blijkbaar niet.

Wat het heel erg goed doet zijn de tomatenplanten. Ik ben begonnen met zes en inmiddels staan er nu twaalf. Ik heb van de buurman geleerd hoe ik zelf de planten kan vermeerderen. Het is heel simpel eigenlijk. Tomatenplanten moet je dieven. Als je dat pas doet als de scheuten al een centimeter of dertig groot zijn dan kan je die scheuten gewoon in de aarde zetten, flink water geven, en dan heb je vanzelf nieuwe planten erbij.



Maar een groententuin is geen groententuin zonder wat bloemen hier en daar. Een doorgeschoten ui, kamille, een zonnebloem of uitgebloeide juffertjes-in-het-groen, van mij mag het allemaal.

Geen opmerkingen: