woensdag 13 november 2013

Pierette

Ik weet zelf wel dat ik een beetje gek ben, prettig gestoord noemen ze dat geloof ik. Geen probleem, beter gek dan saai zeg ik altijd maar. Het lijkt er sterk op dat het met de jaren erger wordt zelfs. Toen ik een paar dagen terug in de spiegel keek werd dat nog eens bevestigd.


Je denkt nu vast dat ik er een hobby bij heb, dat ik een mimespeler ben geworden of zoiets. Tja, ik kan niet ontkennen dat ik hier een sterke gelijkenis met Pierot vertoon, niet in het minste door het stom toevallige streepjesshirtje. Of is het dan Pierette? Hoe dan ook, ik ben tenminste wel een vrolijke Pierette, gelukkig.

Maar alles berust hier op puur toeval, allicht het feit dat ik er als Pierette uitzag, de rest laat ik wijselijk aan anderen over. Ik had het plafond staan schuren. Gips met een machine gladschuren geeft, zoals ik gemerkt heb, nogal wat stof. Een normaal mens zet dan een stofmasker op, maar ik ben nu eenmaal niet normaal vrees ik. Ik dacht dat een veiligheidsbril wel voldoende zou zijn. Voor mijn ogen wel inderdaad, maar halverwege werd ik al overvallen door niesbuien. Maar ach, dan ben je bijna klaar en je hebt geen zin om van je steiger te klimmen, naar beneden te gaan, helemaal naar de garage te lopen om een mondkapje te gaan halen en dan weer terug. Ken je dat? Niet alleen gek dus maar ook nog lui.

Ik ben toch wel benieuwd wat mijn longen hiervan gaan vinden. Ik voel al een hoestje opkomen ...

3 opmerkingen:

Aad zei

Je bent benieuwd naar wat je longen hiervan gaan vinden. Niet naar wat je bloglezers hiervan vinden? OK, in dat geval houd ik het voor me ;-)

Kees zei

Ik heb nog wel een leuk bijbaantje in een sterk contrasterende kleur voor je. Onbezoldigd maar wel heel leuk en veel minder stoffig. :-)

Les Fontanelles zei

Oei, mag dat nog tegenwoordig Kees?