maandag 10 maart 2014

C'est la guerre!

Ik ben de afgelopen dagen weer buiten aan het werk. De groentetuin heeft aandacht nodig, hij ligt er verwilderd bij na afgelopen winter. Beetje bij beetje spit ik de grond om, elke dag een metertje. Ik geef het niet graag toe maar ik ben ook niet meer de jongste tenslotte, ik moet wat oppassen met mijn rug, die protesteert al wat makkelijker de laatste tijd.

Het is intussen ook al tijd geworden om te zaaien, te planten en te leggen. Nog niet alles kan de grond in, er zou nog nachtvorst kunnen komen namelijk, maar de boontjes kunnen daar wel tegen denk ik, die kunnen best wel al gelegd worden.

Dat wou ik dan ook gaan doen vandaag maar ik werd ernstig gedwarsboomd. Blijkt dat ook in de abri muizen zich verschanst hebben. Ze hebben al mijn zaaigoed verorberd!


Nu is het menens. Niet langer getreuzeld en meteen muizenvallen gehaald bij de Unicor. De kleintjes waren op, dan maar grote. Ik heb de laatste drie meegenomen. Blijkbaar zijn we niet de enige hier in de buurt met dat probleem. 

We zullen eens zien wie hier wint. C'est la guerre!

1 opmerking:

Aad van Strien zei

Marleen,

Volgens mij verwen je je katten gewoon te veel. Geef ze eens wat minder eten, en beloon ze pas met voldoende eten wanneer ze een dode muis bij je brengen. Zo leren ze weer waartoe ze geschapen zijn!