maandag 23 september 2013

Je zal het niet geloven

Het lijkt wel zomer. Er worden weer temperaturen gehaald van dik boven de twintig graden. Morgen wordt er zelfs dertig voorspeld. Zien is geloven, voelen is geloven in dit geval, maar dat het lekker warm gaat worden staat buiten kijf.

Op een mooie dag als vandaag zijn we weer lekker bezig geweest. Je zal het niet geloven maar we hebben een kar vol gipsplaten gehaald. Twaalf om precies te zijn. Vraag me niet waar ze allemaal voor dienen. Een plankje hier, een wandje daar, wat afwerking overal en nergens, wat snijverlies en voor je het weet loopt het op met die vierkante meters.

Ik ben gelijk begonnen met alles op maat te snijden. Wat ik voorheen deed was de platen snijden als ik ze ging verwerken. Je blijft zo nogal lang met die stapel platen zitten die altijd lelijk in de weg staan. Ik dacht, dat doe ik voor deze allerlaatste keer eens anders. Eerst alles op maat, de stukken daar zetten waar ze straks nodig zijn en pas daarna ze op hun plek schroeven.

Dat werkt overigens uitstekend. Ik heb in een paar uurtjes zeven platen van 1,20 bij 2,50 verwerkt. Overal staan de stukken plaat klaar om verder verwerkt te worden. Hier en daar zal er nog een snipper afgezaagd moeten worden, maar dat moet anders ook.


Dat ik daar niet eerder aan heb gedacht. Het enige is wel, goed opletten dat ik de juiste stukken op de juiste plek schroef straks. Een simpele viltstift brengt uitkomst.

1 opmerking:

Anoniem zei

381 keer naar de bricodepot met de buffel a 6 euro per ritje x 1000 platen in en uitladen x afschrijving auto aanhanger en vege lijf x kassa ergernis x bricodepot bekendheidssyndroom = een heleboel!!!!!!!!!!!!!! 1 x vrachtwagentje laten komen = ..........