vrijdag 29 april 2011

Hebban olla uogala

Hebban olla uogala nestas hagunnan hinase hi(c) (a)nda thu
uuat unbidan uue nu

Vrees niet, ik ben niet in het Fins-Oegrisch begonnen en ook zit ik niet op een azerty toetsenbord te werken.  Het is het eerste geschreven Nederlands wat ooit is gevonden. En waarschijnlijk is het een West-Vlaming geweest die het met zijn nieuwgesneden pen heeft opgeschreven. Het betekent zoveel als: 

Hebben alle vogels nesten begonnen, behalve ik en jij.
Waarop wachten we nu?
Daaraan moest ik denken toen ik dit tafereeltje zag.

Meneer en mevrouw pimpelmees hebben onze voorgevel uitverkoren tot broedplaats. Inmiddels is het kroost blijkbaar uit het ei gekropen want er wordt druk aan en af gevlogen met bekken vol wormpjes en insecten.

Trouwens speelt hetzelfde zich een paar meter verder ook al af, maar daar zijn het koolmezen.

Inmiddels zitten de poezen dit alles al likkebaardend gade te slaan.

1 opmerking:

Suzanne&Karolien zei

Wij hebben ook meesjes in de gevel bij de eetkamer. Hoop herrie als papa of mama met eten aan komt. Dat horen wij door een ventilatierooster.