zondag 5 mei 2013

Nog te koud zegt het eendje


Joepie, we zijn zomers aan het doen, het zwembad is geopend! Het werd wel eens tijd, het is al begin mei.

Zoals al verwacht was het weer een pittig klusje. Ik stond vanochtend al op met spierpijn in mijn rug van het jongleren met zware stenen, nu is er nog spierpijn in mijn rechterarm bijgekomen en gegarandeerd dat mijn benen morgen ook van zich laten horen. Puh, wie heeft er nu een sportschool nodig, elke dag is het hier conditietraining op het moment. 

Ik liep tijdens het schoonmaken op blote voeten over dat zeil, verbrandde ik toch bijna mijn voetzolen! Het donkergroene zeil was verdorie echt gloeiend heet in de zon, ik kan wel wat hebben maar dit was echt too much. Waarschijnlijk zijn mijn schouders ook verbrand vandaag, ondanks het insmeren met zonnebrandcreme. Ik zal het zo meteen eens gaan inspecteren.

Het valt altijd tegen hoe vies het winterzeil wordt na een paar maanden erop gelegen te hebben. De onderkant gaat nog wel, maar op de bovenkant ligt een plakkerige laag van ik weet niet wat allemaal. Maar soit, daarvoor ligt het erop, om de smurrie tegen te houden die anders je bad in zou vallen. Het viel dan ook reuze mee hoe schoon het water was gebleven. Relatief dan he, natuurlijk ligt er wat bezinksel op de bodem, maar het mag geen naam hebben. Als de pomp een dag of twee heeft gedraaid zal het er al een stuk beter uitzien. 

Tja, en nu is het wachten tot het water een beetje opwarmt. Veertien graden zei het eindje daarnet, veel te koud zegt Marleentje daarop.

Geen opmerkingen: