vrijdag 8 juli 2011

Au travail

Vanochtend om half zeven opgestaan, auw, niet mijn beste tijd. Ik heb absoluut geen last van ochtendhumeur, het is alleen dat mijn ogen niet open willen op dat tijdstip.

Maar je hoort me niet mopperen, half uurtje later stond ik al greppels te vullen. De greppel waar de leidingen van het zwembad doorheen lopen was eindelijk klaar en kon weer dicht. Zoiets kost je toch weer een halve dag om het netjes te krijgen. Je moet wel vroeg beginnen, om tien uur is het al goed warm en om elf uur kan je beter binnen verder gaan.

Intussen zijn vandaag de planken voor het terras geleverd.

Keurig volgens afspraak, dat valt weer mee. Wat niet gezegd kan worden van de maitre piscinier, hij had beloofd deze week de margelles te plaatsen. Niet dus, het wordt maandag. O ja, margelles, geen idee hoe dat in het Nederlands heet, het zijn de tegels die op de rand van het zwembad bevestigd worden, de laatste afwerking. We moeten er wel op wachten om aan het terras te kunnen beginnen.

Behalve om wat te eten en een frisse plons in het zwembad is er de hele dag doorgewerkt. Het is inmiddels kwart over negen 's avonds en nu pas zit ik languit op de bank, met laptop op schoot.

Maar denk niet dat ik al klaar ben, ik ga nog een uurtje kralen rijgen voor het vliegengordijn, tenzij mijn luikjes voor die tijd dichtvallen. Ik vrees het ergste.

1 opmerking:

Kees zei

Margelles zijn 'boordstenen' Marleen. Niet te veel rijgen, anders heeft mijn broer niets meer te doen.