vrijdag 29 juli 2011

Lavage Gayet


Bonjour, I wish to register a complaint. Ik heb zojuist mijn voiture door Uw wasstraat laten gaan en hij is niet schoon.

Ik loop even met U mee. Ah ik zie het al! Een vaker voorkomend verschijnsel, de oorzaak van het feit dat Uw voiture niet schoon is, is gelegen in het feit dat hij vies is.

Wilt U dat nog eens herhalen?

Kijk, onze nieuwe machine, de Softwash Exuisite 3000 is fijngevoelig, hij is niet bedoeld voor vieze voitures, hij wast alleen een heel licht waas van het fijnst mogelijke stof enigszins weg.

Ik heb 4 euro's (33 Francs) in de automaat gegooid en ik verwacht dan dat mijn voiture schoon zal zijn. Voorts kwam tijdens het wasproces uw assistente naar buiten om ons te vragen naar ons oordeel, daar er eerder vandaag klachten waren over het wasresultaat. Me dunkt.

Uw voiture heeft zo te zien enige tijd onder een boom gestaan en dat kan de Softwash Exuisite 3000 niet verwerken. Ik kan dat aantonen aan de hand van deze losliggende uitgedroogde kersen in de dakgoot, ziet U wel, een boom zonder twijfel.

Dit gesprek is zinloos, ik wil mijn 4 euro terug.

Non.

Foek joe toe, Lavage Gayet, Avenue Saint Exupery, Gaillac.

(éénmalig optreden van Brijn)

3 opmerkingen:

Rein van der Louw zei

Waardig materiaal voor een Monty Python sketch!
Het chroom glimt wel mooi.

Kees zei

Rein is een kei in auto's wassen Marleen ...

De Heer des Huizes zei

Ze trubbel is: we moeten wel naar een wasstraat, ons eigen kraanwater is zo idioot hard, dat je auto na het wassen wit is, ook al was ie bij aanvang rood.

De strofe "I wish to register a complaint" is de eerste zin van de "Dead parrot sketch", van Monty Python. Rein heeft de rol pepermunt gewonnen.