zondag 31 juli 2011

Dieven

Ik heb de groententuin echt verwaarloosd de afgelopen maand. Ik snap wel hoe dat komt, maar toch is het jammer. Ik had me zo voorgenomen er iets moois van te maken, maar als je het nu ziet, één en al onkruid.

Ik ben nu dan maar beetje bij beetje aan het proberen er nog iets van te maken. Waar je nu aarde ziet was het helemaal overwoekerd met een soort gras. Ik weet niet precies wat het is, maar het groeit enorm snel, het vertakt zich bovengronds en maakt daar uitlopers die zich weer gaan wortelen. Zie het maar eens weg te krijgen. Aan de rechterkant, richting tomatenplanten, staan nog ergens meloenen onder datzelfde gras verscholen. Gaat me nog een paar dagen kosten om die weer vrij te maken.

Maar wat me alles meevalt zijn de tomaten. Ze zijn niet gediefd en er was me al voorspeld dat ze daardoor hele kleine vruchten zouden gaan dragen.

Ik weet het niet hoor, maar deze tomaten zijn zo groot dat ze amper in mijn hand passen. Wat zou er niet van geworden zijn als ik ze wél had gediefd. Ik wil het niet weten, laat dat dieven maar zitten.

2 opmerkingen:

Familie Van der Louw zei

Nu heb jij natuurlijk niet van die hele grote handen .... ;-)

Je mag trots zijn op die knotsen van tomaten Marleen. Zijn het Coeur de Bouf tomaten? Ik hoop dat ze lekker smaken maar ik meen me te herinneren dat ze (al weer een tijdje geleden) heel goed gemest zijn! Komt dus wel goed. Eet smakelijk.

Les Fontanelles zei

Ik heb werkelijk geen idee wat voor merk/type ze zijn, het was één of ander oud Frans ras. Er staan ook nog andere soorten, ook van die knotsen geworden. Goeie schaapjes!