zondag 30 oktober 2011

Muurtje en pierre

We waren van plan om de ombouw van de kachel over de twee verdiepingen helemaal van hout te maken. Maar we denken nu dat dat een beetje heftig wordt.

De muur is straks, als de vloer van de eerste verdieping er uit is, vijf meter hoog. Voor de onderste helft is het nog steeds de bedoeling dat er een met hout beklede kachelombouw komt. De bovenste helft, hier op foto, wordt "en pierre".

Het is een leuk idee hoor, echt, ik meen het, ik heb het namelijk zelf verzonnen. Maar wat haal ik me aan. Die muur is nu helemaal gestuct en niet met gips, maar met een paar centimeter dik cement! En juist ja, dat moet er af. Vandaag een paar uur met de compressor en de pneumatische beitel aan het bikken geweest, het resultaat mag er zijn, maar voorlopig ben ik nog niet klaar.

Voor het deel waar eerst de schoorsteen stond moet nog een oplossing worden verzonnen, de stenen zijn zwartgeblakerd en zitten onder het roet. Het is nog maar de vraag of we dat proberen schoon te krijgen of dat we daar weer iets anders op verzinnen.

En zo blijven we aan de gang. Morgen verder.

3 opmerkingen:

Kees zei

Zag laatste een leuk idee met een staalplaat. Die was onbehandeld in het vertrek geplaatst en daar in/voor was de kachel/open haard geplaatst. Zag er erg leuk uit in een wat grotere ruimte. De staalplaat was wat van de muur af geplaatst en middels hoeklijnen (l-profielen) aan zij-'schotten' gemaakt. Dat was met grote bauten en muren gedaan. Heel erg mooi. Nog mooier is ouderwest klinkwerk maar waar vindt je nog iemand die dat (bij jou thuis) kan doen?

Les Fontanelles zei

Klinkt goed Kees. Je hebt daar niet toevallig een foto van?

Kees zei

Helaas, helaas. Ik heb het in het blad 'Seasons' gelezen. Een stel dat in een oude lampenkappenfabriek is gaan wonen. Wat denk je? Heeft Marjolein net dat blad aan een collega gegeven. Ik ga er achteraan voor je. Even de fotootjes scannen en aan je mailen. Kan even een paar dagen aanlopen ... Marjolein werkt niet op woensdag, vandaar.