woensdag 12 oktober 2011

Schijtlijsters

Vandaag de was buiten gehangen. De schone was dan hé, de vuile was blijft hier binnen, wel zo netjes.

Velen onder jullie zullen dit een rare opmerking vinden, dat van de was buiten ophangen. Voor mij is dat heel bijzonder. Sinds ik vanonder moeders vleugels weg ben, heb ik mijn leven doorgebracht in huizen in de randstad met een tuinje van amper een paar vierkante centimeter groot. Als je daar de was buiten zou hangen was het meteen vol. Bovendien kon je altijd een regenbui verwachten. Dat had dus geen zin. Of de zaak ging in de wasdroger, of hing ergens op zolder op een rek. De luxe van buiten drogen ken ik pas sinds Frankrijk en de ruimte die dat met zich mee gebracht heeft.

Maar zoals ieder voordeel uiteraard een nadeel kent, zitten ook hier minpuntjes aan vast. De vogels. Lieve fluitertjes hoor, daar niks op tegen, maar moeten ze nu uitgerekend op de schone was poepen terwijl er zoveel plaats naast is. Je kan wel weer denken, ach, zeur niet zo, da's puur natuur, maar fris vind ik het toch niet. Bovendien laat die troep zich er niet gemakkelijk weer uit wassen op lage temperatuur.

Maar ik heb de oplossing. Vanaf nu gaat er een oud laken over het rek. Eens zien wie er hier aan het langste eind gaat trekken. Ik laat me verdorie toch niet afschrikken door een stelletje schijtlijsters.

3 opmerkingen:

Roelien zei

Hier hangt het ook heerlijk buiten!

Slim dat doek tegen de vogels..

Kees zei

Volgens mij zijn het Reigers die schijten en lijsters die fluiten. Waar dan de naam schijtlijster vandaan komt? Kennlijk is dat een oud Amsterdams woord dat bangerik betekend.

Misschien moet je de was gewoon naast de plek ophangen waar die beesten gewoon zijn om ......? ;-)

Zei Zei zei

Ha! Different other solution: teach cat how fly too! Ha Yes, me now teacher Enlishlanguage, also in ventor Xu Yuan aswell! Ha!

Say ni hao,

Zei Zei Top,
Taipeh