donderdag 6 oktober 2011

Omgekeerde wereld

Ik kan er maar niet aan wennen, ik kan er niets aan doen, maar ik denk niet dat ik de enige ben die het raar vindt. Waarom moet ik in hemelsnaam hartje zomer een dikke winterjas kopen. En toch is dat precies wat ik vandaag gedaan heb. Ik ben er nog lange niet aan toe, dat ding hangt nog minstens anderhalve maand aan de kapstok waarschijnlijk, maar als je het nu niet doet dan ben je te laat.

En dus stond ik vandaag bij 25 graden met weinig om het lijf deze dikke winterjas te passen. Het maatje 34 stond me beeldig, lekker strak, precies zoals ik het zelf graag zie. Maar ik besefte nog net op tijd dat ik hartje winter niet in een weinig verhullend topje rondloop en er dus maar beter een dikke trui onder kan passen want dat we er anders geen ene moer aan hebben straks. De 38 was waarschijnlijk een verstandige keuze geweest en omdat verstandige keuzes saai zijn is het de 36 geworden, het oog wil ook wat.

Over twee maanden is het alweer bikini-uitzoek-tijd, ik zie me al voor de passpiegel staan, met mijn dikke jas, koltrui en warme sokken aan. Voor mij blijft het de omgekeerde wereld.

1 opmerking:

Rein van der Louw zei

Trek die bikini niet aan over al die warme kleren en jassen. Dan krijg je in de zomer namelijk een zeer onaangename verrassing.
Leuke jas overigens, kun je hebben.