woensdag 5 oktober 2011

Roze bril

Ik zie alles zonnig. Dat komt niet alleen doordat de zon hier wel heel veel schijnt maar ook door mijn rare bril. De hele wereld ziet er mooier uit als ik mijn zonnebril op heb. Blauwe lucht wordt nog blauwer, wolkjes worden een beetje roze, groen wordt nog groener en als er al wat somberheid in de lucht hangt dan verdwijnt die als sneeuw voor de zon zodra mijn bril op gaat. En omdat ik al een paar maanden met deze roze bril op rond loop ben ik de vrolijkheid zelve.

Ook vandaag viel het me weer op. De omgeving hier begint toch wel wat tekenen van herfst te vertonen, iets wat je vooral merkt aan de bomen. Hier en daar begint een blad te vallen en vandaag zag ik voor het eerst weer de prachtige kleuren dat het met zich mee brengt. Zonder bril valt het niet op, maar mét des te meer.

Vreemd, ik verlang ineens naar storm en regen en blaadjes die naar beneden dwarrelen en erwtensoep en warme chocolademelk en gloeiwijn en de brandende kachel en met een dekentje op de bank hangen en alle andere dingen die bij de winter horen.

3 opmerkingen:

De Heer des Huizes zei

Raindrops on roses and whiskers on kittens
Bright copper kettles and warm woolen mittens
Brown paper packages tied up with strings
These are a few of my favorite things!

Cream colored ponies and crisp apple strudels
Doorbells and sleigh bells and schnitzel with noodles
Wild geese that fly with the moon on their wings
These are a few of my favorite things!

Girls in white dresses with blue satin sashes
Snowflakes that stay on my nose and eye lashes
Silver white winters that melt into spring
These are a few of my favorite things!

Kees zei

Wat een nostalgiedaar uit het verre zuiden. De storm, regen, dwarrelende blaadjes, warme chocolademelk en erwtensoep zijn onder weg hier. Het is er alleen nog wat te warm bij maar dat is met het weekeinde ook voor elkaar. Dus als je er echt zo aan toe bent ... ga ik wel een weekje oppassen in Marnaves.

Aad zei

Dergelijke verlangens zie ik graag in vervulling gaan. In de Tarn, wel te verstaan :)

Hier mag het weer zomer worden, het blijft mijn favoriete jaargetijde.

En de opstekende herfststorm in Nederland sterkt mij eens te meer in de overtuiging van wat hierboven staat geschreven.