dinsdag 8 januari 2013

Meer muur



Ik hoor wel eens van vrienden die hier langskomen dat het er in het echt anders uit ziet dan op de foto's. Gelukkig meestal in positieve zin, en ik hoop dat ze dat ook menen. Het is af en toe moeilijk om een klus waar je mee bezig bent zodanig vast te leggen dat je ook exact ziet wat er gebeurt.

Ook nu staat hier weer een foto waarvan je wellicht denk, wat moet ik ermee, wat zie ik daarop. Ik snap dat, ik zie er zelf ook niet bijster veel op eigenlijk. Het is dat ik weet hoe het er in het echt uitziet, want anders ...

Ik wil eigenlijk altijd een foto plaatsen bij het stukje wat ik schrijf. Noem het een afwijking van me, ik heb geen andere verklaring. Hoewel een plaatje meer zegt dan duizend woorden is dat vandaag niet bepaald het geval. Maar weet je wat, ik vertel wel even wat je ziet.

Je staat met je rug naar de keuken en kijkt vanuit de kleinste logeerslaapkamer-to-be naar de badkamer. Ik ben begonnen met de buitenmuren van die badkamer. Daar waar je nu gipsplaten ziet is de afscheiding tussen badkamer en grote slaapkamer. Je ziet dat die gipsplaten rechts een eind uitsteken voorbij de muur waar de badkamer eindigt. Dat heeft een doel, daar komt een dressing. Beter daar nu al rekening mee houden dan achteraf.

Tja, en verder zie je helemaal niets eigenlijk. Om het hoekje zit  nog een stukje wat klaar is, weer zo'n lastige van drie meter zestig hoog. Maar goed, het zit er in.

Nu is het een kwestie van lekker doorbouwen, exact wat we van plan zijn. Dus wees voorbereid, jullie kunnen nog meer vreemde nietszeggende foto's verwachten de komende tijd.

Geen opmerkingen: