donderdag 31 januari 2013

Voor en na



Ik heb iets met oude foto's. Niet dat ik heel erg aan het verleden hang, maar ik kijk wel graag terug naar hoe het vroeger was, hoe mensen en dingen er toen uitzagen, naar het modebeeld van toen. En de vergelijking met nu, hoe alles is veranderd.

Het is jammer dat er vroeger veel minder foto's gemaakt werden dan nu. Tegenwoordig loopt iedereen continu met een camera op zak, is het niet een gewone digitale camera dan is het wel een mobiele telefoon waarmee alles en iedereen vastgelegd wordt. Ik heb aardig wat foto's van lang geleden, maar het hadden er best wat meer mogen zijn wat mij betreft. Om die reden maak ik tegenwoordig van alles en nog wat foto's, voor later, als we oud en versleten zijn, dan kunnen we nog eens terugblikken op hoe het was.

Ik vond vandaag in mijn fotoarchief een foto van een jaar geleden ongeveer. Nog niet eens zo heel lang terug dus. En toch is er veel op veranderd. Het is een foto van onze woonkamer zoals ze was toen we hier kwamen wonen. Er is in dat jaar echt heel veel veranderd, eigenlijk zowat alles. Ik heb er een foto van nu naast gezet. Wat ik zie bevalt me wel eerlijk gezegd.

Dit moet ik vaker doen. Ik ga maar eens verder zoeken, misschien kom ik nog meer foto's tegen voor een voor en na collage.

Geen opmerkingen: