dinsdag 22 januari 2013

Mysterie opgelost



Nadat we gisteren pardoes de electra waren vergeten aan te leggen in de muur en we dat toch even moesten herstellen, hebben we maar meteen de gelegenheid aangegreoen om de hele bedrading op zolder op orde te brengen, dan is dat ook maar gebeurd.

Een zolder, daar moet je je niet te veel bij voorstellen. De daken zijn hier vrij plat, op een zolder kan je niet staan, hooguit kan je nog net rechtop zitten, als je tenminste niet al te groot bent. En op dat soort momenten komt mijn klein postuur goed van pas.

Om op die zolder te komen zit er in de muur een luik. In de muur inderdaad, het plafond is op sommige plekken hoger dan op andere, vandaar. Met een ladder en door jezelf dubbel te vouwen kom je er net in. Ik ben niet zo'n held in het aanleggen van electra, sterker nog, ik hou me daar meestal ver vanaf, maar ik had een goede coach, met de juiste aanwijzingen is het me nog gelukt ook.

En nu hebben we verlichting op één van de slaapkamers en in de badkamer.  Maar dat is nog niet alles. Op het terras van de grootste slaapkamer komen electradraden uit de muur, bedoeld voor een buitenlamp. Er stond alleen geen stroom op, iets wat ons al verbaasde sinds we hier wonen. Laat ik nu onaangesloten draden op zolder vinden. Het is nog niet helemaal zeker, maar het ziet er naar uit dat we dat mysterie ook opgelost hebben.

Geen opmerkingen: