zondag 27 februari 2011

Hand of troffel

Hoewel er vandaag weinig gewerkt is (uitgebreid getafeld met het eetclubje) wil ik het toch even hebben over de tweede slaapkamer van de gite. Het gaat goed daar, in de zin van dat het opschiet. Alweer een paar dagen muren gevoegd, maar met twee verschillende technieken.

Het verschil tussen beiden is dat bij de linkerfoto gevoegd is met de hand en op de rechter met een troffel. Met de hand bedoel ik dat je de mortel met je handen in de voegen propt. Voordeel is dat het supersnel werkt. Je smakt het er in, het maakt weinig uit. Nadeel, de stenen komen totaal onder de smurrie te zitten wat je de dag erna weer extra tijd kost met borstelen. Als je niet alles zorgvuldig van de stenen verwijdert dan blijft er een witte waas achter die je er later nooit meer vanaf krijgt. 

En aangezien ik niet bepaald bekend sta als iemand die vlot een keuze maakt, kon het wel even duren voordat ik hierover de beslissing heb genomen hoe het nu verder moet. 

2 opmerkingen:

Mohammed al Joesoef Hadji Halef Omar ben Ali, Le Maître Bainier Tarnais et Aerdenhoudais zei

Nagekomen eh ... reactie op de post van eh ... die eh ... die meneer Wassenaer toe bejAerdenhoudt, en leveran ... eh ... leverancier van het ... eh ... dat landgoed waarvan hij de naam niet eh ... niet wil of durft te noemen:

Meneer, u probeert eh ... de goede naam van eh ... mijn eh ... mijn neef te gebruiken om eh ... ook jacuzzi's te eh ... verkopen.

Natuurlijk mag dat eh ... best wel, maar eh ... die 30% is dan wel eh ... voor mij, dus.


Groetjes van eh ... Mohammed al Joesoef Hadji Halef Omar ben Ali, Le Maître Bainier Tarnais et Aerdenhoudais

Henri van Waasenaer thoe Aerdenhout zei

Hé meneer Mohammed al Joesoef enzovoort. Die rivier de Tarn stroomt niet door mijn werkgebied hoor (last time I checked). Die 30% blijven dus lekker in les Pays Bas dus! Henri van Wassenaer thoe Aerdenhout