dinsdag 22 februari 2011

Muurtje

Er moet, zoals jullie al weten, een muurtje gebouwd worden waar het terras van het zwembad op gaat rusten. Er staat wel een muur, maar die is zo oud dat het niet verstandig is om dat te gebruiken als basis. En een muurtje maken betekent onderaan beginnen, de bodem. Dat wordt beton. En wat komt er morgen in kubieke meters hier naartoe? Juist, beton! Je raadt het al, vandaag bij de BD betonijzer gehaald, het moet wel stevig worden, ja.
En nu hopen op een restantje uit de wagen.
Voor wie overigens nog twijfelde aan de stevigheid van het zwembad, die kan gerustgesteld zijn, de constructie zit echt stevig in elkaar. Zeker als je bedenkt dat dit dus ook nog wordt volgestort met beton.

1 opmerking:

Le Maître Piscinier Tarnais (gericht op Afrikaanse expansie) zei

Ja ja, vrienden, er wordt gewerkt, dat ziet u wel!

Maar er kan even een kinkje in de kabel komen, want of het me vandaag echt gaat lukken dat beton af te laten leveren weet ik nog niet zeker, helaas.

De markt is namelijk wat onrustig, en daarom wil ik even voorrang geven aan het binnenhalen van een mega-order in Tombouctou, in Mali dus ... en dat is een buitenkansje.

De orderportefeuille in Noord Afrika staat namelijk wat onder druk - u begrijpt dat, de generaals en andere regenten hebben even andere zaken aan het hoofd - en dus moet ik nodig een nieuwe markt aanboren.

Per slot van rekening kan het nog maanden duren voordat de Noordafrikaanse nouveau riche is gestabiliseerd en zich tot mij wendt.

En ja, of een betonbeuner zijn werk doet wanneer ik er niet bij ben dat valt nog te bezien. We wachten af ...

Maar één ding is zeker: het mooiste zwembad komt op landgoed Les Fontanelles, dat ben ik aan mevrouw Marleen wel verplicht. En ook aan meneer Bert natuurlijk.

Met de beste groeten van Le Maître Piscinier Tarnais (gericht op Afrikaanse expansie)