woensdag 23 februari 2011

Zwembad, dag 9

Het ging er serieus aan toe vandaag. Met maar liefst twee betonauto's kwamen ze in alle vroegte aanrijden.

Je zal het niet geloven, er ging maar liefst acht kuub beton in. Alleen in de wanden dus.

En gelukkig bleef er nog ruim voldoende over voor de fundering van het muurtje.

En hiermee is meteen het hoogste punt van het zwembad bereikt.

Zoals buurman Roger al zei, nu de koeien niet meer uit het zwembad kunnen drinken komen er vast giraffes langs binnenkort.

6 opmerkingen:

Een boze Maître Piscinier Tarnais zei

Ja mensen,

U leest het goed. Uw welwillende Maître Piscinier Tarnais is boos. Boos over de broodroof die hem wordt aangedaan!

Nog geen dag geleden geef ik aan dat ik even niet zeker kan stellen of de betonlevering wel door kan gaan en wat doet zo'n achterbakse morteldraaier uit de regio?

Hij zorgt in alle vroegte bij *MIJN* project te staan en stort daar de boel even vol kruimelig afval dat hij over heeft van weet ik hoe lang geleden.

Pruts-spul, troep, en daarmee probeert hij goede sier te maken.

En ik ben er vast van overtuigd dat die kruimelaar nog een aparte rekening stuurt naar mijn gewaardeerde klant mevrouw Marleen ook ...

Ach, had ik maar nooit aangegeven dat ik even wat anders te doen had, dan had hij geen misbruik gemaakt van de situatie.

Maar nou is er dus een klein probleem, want hoe krijg ik die pulp uit de muurtjes weggepeuterd om er degelijk beton voor in de plaats te storten, betrouwbaar en degelijk materiaal dat de goedkeuring van Le Maître Piscinier Tarnais himself verdient?

Het is heel vervelend mevrouw Marleen, maar ik zie mij dus genoodzaakt om de huidige constructie te laten verwijderen en er iets nieuws voor in de plaats te bouwen.

Voor een schappelijk prijsje wil ik dat klusje wel klaren als u mij toestaat.

Mensen mensen, wat ben ik ontstemd over die klungel die me dit heeft geleverd. Die zal nooit een wijntje en een patureintje met mij mogen delen, zo waar als ik Le Maître Piscinier Tarnais ben!

---

Pfff ... ja sorry mensen, maar dit moest er even uit. Broodroof en reputatie ondermijning, dat is het! Bah ...

Les Aristochats zei

Hiephoi en Miaumauw

Haha geweldig! We zijn best een beetje trots op onszelf al zeggen we dat zelf, want wij hebben dus even snel (maar dat moet u niet aan ons personeel laten merken natuurlijk want zij zullen dat niet leuk vinden), even snel een beetje zand in de machine gestrooid of in dit geval om het toepasselijker te formuleren een beetje afgedankte en lossende mortel in de muren van een in aanbouw zijnd zwembad op ons landgoed laten storten dat er niet zonder behoorlijke inspanning weer is uit te halen zodat de aanleg van het zwembad op zijn minst een seizoen vertraging oploopt alhoewel we het achteraf eigenlijk ook wel weer een heel klein beetje jammer vinden omdat we - en daar hadden we nooit bij stilgestaan - ook best wel onder de indruk kunnen raken van giraffes die zich naar ons landgoed spoeden om er zich te laven (aan gechemicaliseerd water?), maar ja, al die jaren konden we zonder safarimeubilair dus we kunnen nog wel even langer zonder wilde dieren ook, en blijven in elk geval eventjes een beetje langer verstoken van een zwembad hiephoi hoera en bravo!

Met de allerliefste kopjes van Hiephoi en Miaumauw

:>)

:>)

een andere badgast zei

Waarom zijn die katten niet in dat beton ingegoten?

Oanze DiCembre zei

Ha die Marleen en Bert,

't Is alweer even geleden dat ik iets van me liet horen, maar vanwege plotselinge zaken vertoefde ik tijdelijk in een buitenland. Opeens dienden zich namelijk een paar geweldige kansen aan en zoals mijn Friese memme altijd zei: "In sittend gat kin in bulte betinke". Dus vandaar dat ik even op pad was met mijn vrienden van het museum in Caïro.

Als ik alles zo lees op jullie blogs lopen de verbouwinkjes naar wens en zijn jullie mooi op schema. Hadden jullie trouwens al nagedacht over de styling van de gîte? Is het misschien een idee om een van de kamers in Ramses-de-Tweedestijl in te richten? Ik kan jullie wel wat artefacten uitlenen om de kamers op te sieren, want ik wil ze de eerstkomende jaren toch niet bij mij in de zaak hebben staan. Het is beter dat ze wat uit het zicht zijn en bij jullie denkt toch iedereen dat het replica's zijn. Voor jullie calvaire is het toch ook leuk als-ie een obelisk als vriendje krijgt?

Laat maar even wat horen, ik kom ze graag brengen.

Oanze DiCembre
Padua

PS: bekijk ook de webshop van ons antiquariato eens

Henri van Wassenaer thoe Aerdenhout zei

Ach Monsieur Le Maître, niet zo boos. Ik moet toegeven dat het geen nette actie was van die 'korrelspuiters', Maar wij zwembadbouwers laten ons toch niet kennen, wat? Ik stel voor dat we een spouwmuurtje plaatsen rondom de bestaande (en thans met korrelbeton gevulde) wand. In die spouw plaatsen we dan een solide wapening en beton van onze keuze. Ik biedt aan om het object te bewaken mocht u nog steeds in het buitenalnd verblijven. Overigens is die spouwmuur ook weer heel handig voor het uit het zicht plaatsen van leidingen en al wat dies meer zij. Bovendien heeft meneer Rein dan een mooi stevig fundament om het plankier op te monteren.
Enfin, waarde Maître. Het zal u goed doen dat ik inmiddels in Wassenaar ben neergestreken en reeds vele offertebesprekingen heb gevoerd. Zo sta ik op het punt om op een zeer bekend landgoed hier in de omgeving een prachtig contractje af te sluiten voor een familiezwembad. Compleet met beweegbare bodem voor de kleintjes en mogelijkheid voor het plaatsen van een invalidenlift mocht Oma op haar oude dag te water willen en inmiddels niet meer zo mobiel zijn. Overigens had ik liever meerdere zwembaden geoffreerd maar de familie stond er op dat er één bad werd gebouwd. Mooi overdekt met grote openslaande deurne naar de zonneweide en een beweegbaar dak waar ze in Amsterdam of Arnhem jaloers op zullen zijn. gelukkig mag ik in de stulpjes van de verschillende gezinnen van de familie wel mooie jacuzzi's aanleggen. Maar dat valt natuurlijk wel buiten de deal die wij hadden afgesloten. Maar ja, ook in Wassenaar moet de schoorsteen roken niet?
Met vriendelijke groet, Henri van Wassenaer thoe Aerdenhout, alleenvertegenwoordiger voor zwembaden in Den Haag en zeer wijde omstreken.

Alex van B zei

Beste Henri, waerde kaerel, uiteraerd gun ik je een goede deal door je de aenleg van enige recreaetieve waeterveurzieningen rondom onze résidence aen te laeten leggen, maer laet mijn moeder daerbuiten, wil je?

Laet ze eerst maer eens haer kroon in de wilgen hangen, de troon laeten moderniseren en elders gaen resideren.

Het is hier nog geen Bejaerdenhout toch? Dat duurt pas totdat mijn gemalin haer oude dag bereikt, en op haer beurt oma hoopt de zijn ...

Groet van Maxima en Alex