maandag 7 februari 2011

Puf

Ik had verwacht vandaag weer eens een kopje "zwembad" te kunnen maken, maar niks daarvan, in de weide omtrek geen maître piscinier te bespeuren. Hm... We wachten nog even morgen af en dan gaan we eens bellen, of hij ons nog kent. Vorige week hadden we hem niet verwacht, het was te koud om te metselen. Maar vandaag was er geen enkel excuus meer mogelijk, het was ronduit warm.

Vandaag de druif geplant. Die stond voorheen daar waar het zwembadterras komt. Ik begon nog met een dikke trui aan, maar binnen enkele minuten bleef er enkel een T-shirt over. Ja, nee, uiteraard ook nog een spijkerbroek. Puffend en zwetend in de ochtendzon een kuil gegraven en de druif op een mooi plekje tegen de gevel van het huis neergezet. Nu hopen dat hij het overleeft.

Nog meer gepuf en gezweet.

Het terras van de gite moet een betonnen trapje krijgen en dat betekent eerst een kuil graven voor de fundering.

Gelukkig niet zelf in gevallen.

3 opmerkingen:

G. Olden Retriever en B. Erner Senner zei

Ah, die Maître Piscinier! Altijd al gedacht en ik heb er voor gewaarschuwd; volgens mij komnt die gladjanus stiekum uit die zogenaamde 'mooie stad achter de duinen'. Die is natuurlijk al lang aan het potverteren daar ergens op de Bahamas of misschien wel op Papeete. Daar is hij vast weer expat dames op leeftijd aan het vlijen met zijn "wijntje, patureintje en batonnetje". Om maar weer eens te trachten ergens een 'Piscine Tropical' of iets dergelijks te slijten. Ach ja, die Aristochats zullen wel blij zijn met hem. Laat hem maar wegblijven zulen ze wel denken. Maar intussen zitten die arme meneer Bert en mevrouw Marleen mooi zonder piscine! Maar enfin, meneer de Maître, ik zou maar voortmaken met die plonsbak. Wij zitten er ook met smart op te wachten. Dat terrasje eromheen vinden we niet zo belangrijk (dat leggen de meneren rein en Menno wel even aan) maar dat water zal ons toch wel zeer welkom zijn. Gegroet, G. Olden Retriever en B. Erner Senner

Le Maître Piscinier Tarnais zei

ja goedendag beste vrienden, ik hoorde enig geblaf van Senner en Retriever, en dacht "is er iets aan de hand"?

Wel, er lijkt enig misverstand te zijn over de afspraken die gemaakt zijn, ik ging mij dan ook al zorgen maken over mijn geloofwaardigheid.

Dus heb ik het contract er nog even op nageslagen, maar daarin staat duidelijk op bladzijde 735 (hoofdstuk 56 paragraaf 17 sub f), dat de inzet van het personeel wordt gegarandeerd tot wat wordt overeengekomen in aanhangsel 23 artikel 42 sub b juncto III van een door beide partijen te tekenen contractformulier 722.12/316g.

In dat inderdaad aanwezige en ondertekende formulier staat nadrukkelijk vermeld dat partijen het eens zijn over een personele inzet zoals deze terug is te vinden in de algemene leveringsvoorwaarden welke zijn op te vragen bij de griffier van de rechtbank in Toulouse, met inachtneming van de wijzigingen zoals deze door de minister zijn opgelegd in het presidentiëel besluit van 23 januari jl. en gepubliceerd in de republiekscourant dier datum.

En natuurlijk ben ik een man van mijn woord. Een zwembad een zwembad, een piscinier een piscinier! Dit alles is ook overeengekomen bij het bekende batonnetje wijntje patureintje.

Dus maakt u zich geen zorgen, zodra ik terug ben van de Maladiven hoop ik in te plannen wanneer ik weer naar Les Fontanelles zal komen om de contractuele verplichtingen stipt na te komen.

Kortom, alles blijft zoals het was, en over meer inzet valt natuurlijk altijd te praten. Per slot is Le Maître Piscinier niet alleen bekend om betrouwbaarheid, maar ook om flexibiliteit.

En zoals vaker gezegd, voor vriendelijke vrienden zoals mevrouw Marleen wil ik graag een goed resultaat neerzetten.

Met snorkelgroet vanaf de Maladiven,

Le Maître Piscinier Tarnais.

The happy Aristocats zei

Hiephoi en Miaumauw,

Joepie de hoera en geweldig!

In dit zwembad-aanleg-tempo genieten we als felicae domesticae nog wel minstens een heel seizoen lang het genoegen van een mooie uitgestrekte watervrije vrije ruimte rondom het huis waar wij wonen, dus we zijn de maitre picinier buitengemeen dankbaar dat hij al dan niet bedoeld rekening houdt met ons diep gevoeld en breed uitgemeten verlangen tot het handhaven van een niet door waterballetten vervuilde omgeving rondom Les Fontanelles.

Maitre picinier, wij wensen en gunnen u nog een langdurig en aangenaam verblijf in de Pacific, met vele al even aangename en langdurige tussenstops in soortgelijke maar vooral ver-verwijderde oorden!

Met oprecht hartelijke kopjes van ons beiden!

Hiephoi en Miaumauw