maandag 7 maart 2011

Even rekenen

Zo, er zit weer een dagje voegen op. Nog maar een paar vierkante meter en de tweede slaapkamer is klaar. Maar denk niet dat ik dan klaar ben met alles, dat duurt nog wel even.

Nu heb ik dat al vaker gezegd en omdat ik wel eens wilde weten hoeveel er daadwerkelijk nog gevoegd moet worden ben ik even gaan rekenen.

Om te beginnen is er het stukje binnen in de gite, iets van 25 vierkante meter, valt mee. Maar dan komen de buitenmuren, dat loopt al gauw op tot 175 van die metertjes. Samen 200 vierkante meter. Bedenk dat ik gemiddeld twee vierkante meter per dag doe, dan duurt het nog maar 100 dagen voordat het klaar is. Alleen, ik doe dat gelukkig niet elke dag, dus je mag het weer verdubbelen. Komt bij dat het in de zomer veel te warm is, dan is het meer de tijd voor roseetjes bij het zwembad. Tel er maar weer 100 dagen bij op. Hier en daar nog wat andere smoezen om niet te hoeven voegen, kortom, ik ben tot de conclusie gekomen dat het pas over een jaar klaar is.

Tegen die tijd kan ik waarschijnlijk geen voeg meer zien, maar het huis is dan wel verschrikkelijk mooi geworden mag ik hopen.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

a picture may tell more than a thousand words

Rob de bouwer zei

Tja, of je regelt een klusreisje voor een goed doel (dat van jou dus) met oud-collega's. Moet je eens zien hoe snel die metertjes gevoegd raken. En daarna (neen, niet tussendoor) is er tijd genoeg voor die roseetjes aan de pool.
Trap niet in de valkuil van die Maître Piscinier of die Henri de Wassenaer thoe Aerdenhout; die zullen wel weer een of andere vage neef met een 'mooi aanbiedinkje', te bespreken onder een wijntje een patureintje of wat dies meer zij weten te regelen. Dan schat ik dat een ploegje oud-collega's per saldo toch goedkoper is. Groetjes, Klusser Rob (inderdaad een broer van Bob)

Jelle Katoen zei

Ik voeg me graag
een stuk in mijn kraag

Le Maître Piscinier Tarnais zei

Jawel beste mensen,

Het is weer zover.

- Het blazoen wordt bezoedeld
- De vlag besmeurd
- De goede naam door het slijk gesleurd
- De reputatie ondermijnd

Jammer, want deze - mij onbekende - meneer Rob trekt mijn goede wil en kwaliteiten ernstig in twijfel.

En hij heeft zich nooit fatsoenlijk aan mij voorgesteld. Ten minste, niet dat ik weet.

Nu geeft zijn bericht ook wel blijk van enige frustratie, want hij beschikt nog slechts over oud-collega's. Hij is zeker failliet? Of ontslagen?

Maar om mij nu slachtoffer van deze frustratie te maken vind ik onsmakelijk.

We kunnen beter samenwerken, lijkt me. Daarom een voorstelletje:

Meneer Rob, mijn compagnon Henri en ik zijn leveranciers van kwaliteit. Goede kwaliteit voor een eerlijke prijs.

Wanneer u nu geen zand in de raderen strooit maar met open vizier met mij samenwerkt, dan mag u als uitvoerder op Les Fontanelles aan het werk.

Uw oud-collega's zijn daarbij ook hartelijk welkom. De inkomsten zijn voor 70% van u.

De resterende 30% is uiteraard voor de verdere product ontwikkeling door uw Maître Piscinier.

En - niet onbelangrijk !!! - voor de vorstelijke ontvangsten die u te beurt vallen onder genot van een stokbroodje met een patureintje en een wijntje.

Kortom, u profiteert zelf in menig opzicht van de provisie.

Daarom, sluit u aan als compagnon, net als Henri de Wassenaire thoe Aerdenhoudt et environs.

Meet u een passende,. het bedrijf waardige naam aan en we hebben de deal al bijna rond.

Wat dacht u van 'Robèrt de Castelnau-de-Montmiral et Pampelonne'?

Morgen bespreken we het onder genot van de bekende middelen.

Le Maître Piscinier Tarnais

Kees zei

Ha die Marleen en Bert,
Wat een bere-klus zeg dat voegen. Ik bedacht me of het niet mogelijk zou zijn om met iets van een buitenmaats slagroomspuit te werken en ben eens op zoek gegaan op het bekende web. Kwam al snel op een site van anderen die (net als jullie) in La douce France aan het klussen zijn. Zij zeggen die truc te hebben gebruikt: met een dievrieszak of stevige zak van de Supermarché (punt eraf geknipt) eerst vullen en vervolgens draaien en knijpen; alsof je een super verjaardagstaart aan het versieren bent. Nu heb ik even geen stukje muur voor handen om het eens te proberen dus kan ik niet oordelen over de haalbaarheid. Maar misschien hebben jullie dit al lang geprobeerd. Zo niet, dan is het wellicht de moeite waard?

Groeten en succes nog,
Oud-collega Kees

P.S. voor Le Maître Piscinier et al. Misschien bedoelt die Rob de Bouwer wel de oud-collega's van Marleen en Bert? Als die een paar nachtjes mogen komen logeren, willen ze misschien wel wat voegen dicht smeren of spuiten? Ze hebben zowat een half weeshuis gebouwd in Zuid Afrika dus dit moet ook kunnen.