zaterdag 28 mei 2011

Ik ben verliefd op jou

Als we aan het werk zijn staat er altijd wel een radio aan. Of het nu Arrows Classic Rock is, Radio 10 Gold of CFM, een plaatstelijke variant, er schalt altijd muziek door de ruimte.

En dus ook vandaag, alleen heb ik het wat serieuzer aangepakt deze keer.

Ik heb een grondige hekel aan stofzuigen en jammer genoeg ben ik niet de enige met die aversie op Les Fontanelles. Maar ik moet toegeven dat het me vandaag alleszins meeviel, met de jukebox op vol volume en luidkeels meezingend.

Alle nummers zijn uit de jaren zestig en zo hoort dat ook. De meeste zijn Engelstalig, maar er zit ook wat Frans en Nederlands tussen. Er zit jammer genoeg maar één Vlaamse tussen, "Ik ben verliefd op jou" van Paul Severs. Ik denk dat de meesten het liedje niet kennen, hooguit de wat oudere Belgen dan, waartoe ik mezelf moet rekenen tegenwoordig. Ik wil het jullie niet onthouden, kijk, luister en huiver.

Die Vlaamse sektie mag nog wel wat uitgebreid worden wat mij betreft. Wie nog oude singeltjes in zijn bezit heeft en daar wel afscheid van wil nemen, ik heb er een uitstekende bestemming voor.

Geen opmerkingen: