maandag 23 mei 2011

Zondvloed

Is bij jullie de wereld al vergaan? Hier nog steeds niet, denk ik. De zon schijnt, de vogeltjes fluiten, de bijtjes zoemen, kortom, niets wat er op wijst dat het wél zo is. Of ik ben nu in het paradijs beland, wat natuurlijk goed mogelijk is.

Daar moet je wél voor "geloven". En ja, ik "geloof". Niet in een god, te vaag voor mij, niet in Sinterklaas, niet meer hoe dan ook, maar ik geloof wel in het leven. Oei, zware kost ineens, maar zo is het niet bedoeld. Wat ik wil zeggen, dat paradijs mag voor mij op aarde bestaan, doodzonde om daarop te moeten wachten tot je een keertje dood gaat. Voor hetzelfde ga je nooit dood en gaat dat paradijs zo aan je neus voorbij. Mij niet gezien.

Maar goed, 21 mei is alweer ruim gepasseerd en we zijn er nog steeds. Ook de mol zit nog steeds in de groententuin, dus het is ook niet zo dat het zich beperkt heeft tot het dierenrijk.

Maar ik baal wel een beetje. Er was ons een zondvloed beloofd en we hebben nog steeds geen druppel gekregen. We kunnen hier wel een beetje regen gebruiken. In 42 van de 96 departementen zijn er al restricties opgelegd voor het gebruik van water. Hier in de Tarn zitten we inmiddels op niveau 2, als het zo doorgaat wordt het helemaal niet zwemmen dit jaar.

We zijn maar vast begonnen met flessen mineraalwater in te slaan. We hebben er tenslotte maar 50.000 nodig van 1,5 liter om het bad te vullen.

Geen opmerkingen: