zondag 1 mei 2011

Scarborough fair

We hebben een stukje tuin achter het huis, bij het keukenraam. Een ideaal plekje voor een kruidentuin. Het zit vol met grote stenen en het is afgebakend door een mooi oud rotsmuurtje.

Nu wil het toeval dat ik, toen ik in België was, in een tuincentrum tegen kruiden in pot aanliep. Laurier, munt, thijm, oregano, rozemarijn, bieslook, salie en een mosterdplant sieren nu het tuintje.

Het kostte best nog wel wat moeite om de zaak op te knappen. Ook hier had het onkruid de overhand gekregen en met de temperaturen van de afgelopen weken wil je niet weten hoe hard dat dan woekert.

Maar het was niet alleen onkruid, er kwam een waar kunstwerk onder de rommel tevoorschijn.

Mooi stukje Afrikaanse kunst.

1 opmerking:

Kees zei

Zijn de Aliens geland daar in Marnaves? Of is het een slap aftreksel van de beelden op Paaseiland? Of heb je stiekum zelf tussendoor zitten knutselen Marleen. Het werken aan een moestuintje met stene komt me heel bekend voor. Op Curaçao heb ik er ook één gehad. Dagen ben ik aan het zeven geweest om alle troep er uit te krijgen. Maar daarna wel eer van het werk. Met spoelwater uit de wasmachine groeide alles welig. De zeeprestjes zorgden er bovendien voor dat er geen luizn in de planten kwamen. Ik heb ooit één keer 2 aardbeien gehad. De ene is door een vogel opgegeten en de ander heb ik, liggend op mijn knieën, in de moestuin verorberd. Daarna nooit meer aardbeien gehad; misschien toch te warm?
Groetjes, Kees