donderdag 3 mei 2012

Bijna zover



Nu het zwembad verlost is van zijn winterdek ziet het er wel verleidelijk uit. Blauwe lucht, helder water, parasolletjes, ligbedden, alles is klaar, niets staat ons nog in de weg om een duik te nemen.

Bijna niets dan. Hoewel het water van het zwembad al aardig aan het opwarmen is is het mij nog iets te koud. Maar het gaat wel de goede kant op, was het gisteren nog maar 17 graden, vandaag is het al 19. Iemand met een flinke dosis moed zou al kunnen zwemmen. Het mag duidelijk zijn, mij ontbreekt die moed.

Ik wacht rustig af, ik ga er niet in voor het 21 graden is. Ik denk dat het nog wel even kan duren voordat het zover is. Het water wordt verwarmd door zonnepanelen. De afgelopen dagen is er aan zon geen enkel gebrek geweest en de voorspellingen zijn niet echt slecht. De komende dagen is er wel wat kans op onweer, maar daarna wordt het weer warmer.

Maar toch, dit jaar hebben we een late start. Het is en blijft 75 kuub water wat opgewarmd moet worden, dat kost nu eenmaal tijd.

2 opmerkingen:

Aad zei

... en wij komen nèt terug uit Zeeland waar we gisteren 6 uur achter elkaar wolkbreuken en onweer hebben meegemaakt. Vest aan en dicht bij de kachel ... brrr! (maar begin van de week hadden we 22 graden, staalblauwe lucht en een koel biertje binnen handbereik :-) dus geen reden om te mopperen)

Rein zei

Nog maar 627,9 MJoule te gaan.