zondag 13 mei 2012

Self supporting biotuin

Ik heb bijna het klokje rond geslapen afgelopen nacht. Blijkbaar was het nodig. Maar echt uitgeslapen was ik nog niet eens. Daarna nog een tijd lang op de bank doorgebracht, surfend met kopjes koffie.

En toen was het wel weer genoeg geweest. Er lag nog een alweer verkommerde groententuin op me te wachten, smekend om een beetje aandacht. Het is groeiweer hier, het had afgelopen nacht wat geregend, zet daar de zon op en het spuit de grond uit. Vooral het onkruid.


Nooit geweten trouwens dat daar zoveel bloemen stonden. Veldslabloemen, preibloemen, spinaziebloemen, rucolabloemen. Het is een beetje doorgeschoten allemaal. En omdat ik totaal geen idee heb wat ik daarmee moet laat ik ze maar gewoon staan. De zichzelf gezaaide eikenbladsla van vorig jaar is ook alweer groot genoeg om geoost te worden. We hebben blijkbaar een self supporting biotuin. Ideaal.

Geen opmerkingen: