dinsdag 22 mei 2012

Geen gezeur



Maar weer eens met onze nieuwe woonkamer verder gegaan. Willen we er komende winter warmpjes bijzitten dan mogen we wel wat voortgang gaan maken. Om de een of andere reden is het een beetje in de vergetelheid geraakt de afgelopen weken. Andere dingen te doen, je kent dat wel.

Maar nu gaan we er weer voor. Als eerste moet die kachel eens branden om te zien of alles werkt. Daarvoor moet er eigenlijk alleen maar een schoorsteenpijp gemaakt worden. En daarvoor moet eerst de muur erachter gevoegd worden want anders komen we daar met geen mogelijkheid meer bij.

En dus ben ik daar maar weer eens mee begonnen. Het is een truukje wat ik inmiddels wel ken, ik heb alleen altijd opstartproblemen. Ik heb nooit zin om het kalkzandmengsel te maken. Ik weet echt niet hoe dat zo komt, ik stel het steeds uit. Het kost me hooguit tien minuten en eenmaal begonnen is het best aardig werk.

Hoe dan ook, het deel van de muur waar de kachelpijp moet komen is nu klaar, daar zal het niet meer aan liggen. En nu ga ik door, morgen doe ik gewoon een heel stuk muur, geen gezeur, geen gemiep.

Geen opmerkingen: