maandag 4 juni 2012

De tijd is bijna daar



Het is nog maar een kwestie van dagen en het is gebeurd. En dat stemt mij een beetje somber, ik geniet er altijd van net voor het zover is. Het gras staat in bloei en reikt tot mijn middel of zelfs hoger, de wilde bloemen staan op hun mooist, de tijd is bijna daar dat het gemaaid gaat worden.

Ik besef ook wel dat het nodig is, niet alleen voor de begroeing van de wei zelf, maar vooral voor het wintervoer van de schapen. Twee jaar geleden kwamen er nog 18 rollen vanaf, vorig jaar door de droogte in het voorjaar slechts de helft. Zeer benieuwd wat het dit jaar wordt. De winter en het vroege voorjaar waren veel te droog, daarna is het een tijd lang veel te nat geweest. We zullen het zien.

Ik heb nog maar even een boeketje geplukt, nu het nog kan.

Geen opmerkingen: