vrijdag 8 juni 2012

Pittoresque

We zijn druk doende om het plafond af te werken. Gipsnaden dichtplamuren, schuren, randjes kitten, schilderen, het kost allemaal meer tijd dan je zou denken. En het is niet allemaal even leuk werk, zeker dat schuren, je zit helemaal onder het wit poeder, de kerstman is er niets bij.


Maar los daarvan valt ons iets op en jullie vast ook als je naar de foto kijkt. Het lijkt alsof het plafond helemaal bol staat, alsof het links omhoog gaat. In werkelijkheid loopt het daar ook wel ietsiepietsie op, maar niet wat de foto doet vermoeden, hooguit een centimetertje.

Kijk, dat kon gewoon niet anders, of ik had allerlei kunst- en vliegwerk moeten uithalen om het helemaal recht te krijgen. Het plafond erboven is nog veel boller, maar dat zag je dus vreemd genoeg niet. Nu die stenen zichtbaar geworden zijn vertekent het enorm.

Ik heb er wel naar staan kijken, een hele studie naar gedaan zelfs, en ben tot de conclusie gekomen dat de muur aan de linkerkant hol staat en de stenen niet mooi horizontaal gestapeld liggen. Maar studie of niet, het ziet er goed krom uit allemaal.

Maar ach, ik ga me er ook niet al te veel zorgen om maken, het hoort bij een oud huis. Zeer pittoresque bovendien.

2 opmerkingen:

Vroegindeweij zei

Meer dan 50.000 views! Van harte gefeliciteerd! Van dat soort duizelingwekkende getallen kan ik slechts dromen...

Groet uit het moeras,
Bart Vroegindeweij

Les Fontanelles zei

Verdraaid, 50.010 op dit moment, houst meugelik!