donderdag 28 juni 2012

Verkoeling?



Puf ... het is warm. Als we hier mussen hadden gehad waren ze zeker en vast van het dak gevallen. In de schaduw haalden we vandaag temperaturen van boven de dertig graden en dat zonder een zuchtje wind, da's warm. Het is zo warm dat vandaag om de haverklap de stroom uitviel.

Nou ja, of dat met de warmte te maken had weet ik natuurlijk niet zeker, het zou ook een andere reden gehad kunnen hebben, maar het is wel heel toevallig dat het net vandaag gebeurde, op de warmste dag van dit jaar tot nu toe. Elk kwartier hadden we een dipje, het duurde elke keer niet langer dan een paar seconden gelukkig, maar vervelend was het wel. Het lag niet aan ons, denk ik, ook dat weet ik niet helemaal zeker, maar feit is dat de stroom vanzelf weer opkwam en dus vermoed ik dat het aan de EDF lag.

Met deze hitte is het heerlijk om verkoeling te zoeken in het zwembad, lekker dobberen, niet te veel inspannen. Een beetje dom liggen drijven, in innige omarmimg met de opblaaskrokodil, want om de een of andere reden drijf ik dus niet. Ook daarvan weet ik niet hoe dat komt.

Vergiste ik me nou net? Zei ik zojuist "verkoeling"? Echt veel verkoeling geeft dat bad niet meer, de temperatuur van het water is tot boven de dertig graden gestegen. De pomp draait overuren in een poging om de algen in toom te houden.

Hee, nu ik daar over nadenk, geen stroom, geen pomp die draait. Verdraaid, als dat maar goed gaat.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Mochten er toch algen gaan groeien dan kun je die aanbieden om brandstof van te maken. Biofuel.

Anoniem zei

Take care
Never smile at a crocodile!