woensdag 13 juni 2012

Mange tout

Het is al een paar dagen wat minder goed weer. Veel regen, weinig zon, geen temperaturen die we hier gewend zijn. Niet heel erg voor ons, we zijn toch binnen aan het werk, maar voor vakantiegangers is het wat minder aangenaam.

Maar die regen doet wel alles groeien en bloeien. Het gras mag alweer gemaaid worden, het onkruid schiet uit de grond. Zelfs in het nog maar net nieuw aangelegde concassée wordt er al hier en daar een sprietje groen zichtbaar.


Maar ook in de groententuin blijkt alles voorspoedig te groeien. Ik heb er maar weinig aandacht aan besteed de afgelopen tijd. Onkruid dreigt het daar alweer te gaan winnen als ik niks doe. Ik liep net de zaak een beetje te inspecteren tussen twee regenbuien door en wat zie ik? De peultjes zijn zover! Nu al!

Morgen wordt er schitterend weer voorspeld, dan ga ik met mijn mandje peultjes plukken of mange tout zoals ze hier worden genoemd. De eerste groente uit eigen tuin van dit jaar.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

De kopjes en schoteltjes zijn
zo langzamerhand volgeregend.

Kees zei

Lekker hoor. Gebakken scholletje erbij ..... mmmmh