woensdag 20 juni 2012

Weer eens goed bezig



We zijn echt wel weer goed bezig. We, dat betekent met vier man tegelijk deze keer. Ik reken mezelf dan ook even tot de mannen, wat me wel bevalt moet ik eerlijk zeggen. Ik laat me niet snel ontmoedigen door zware dingen, tenzij bewezen is dat ik het echt niet kan. Waarom zou ik niet met een kettingzaag kunnen omgaan, of een trekker besturen, of op een hoge ladder kunnen klimmen, om maar een paar voorbeelden te noemen. Ik loop hier niet de hele dag op naaldhakken rond tenslotte.

Hoe kom ik daar nu weer op, werkelijk, ik weet het niet. Dat overkomt me wel vaker, ik begin te schrijven en ik dwaal af, nog voor ik goed en wel begonnen ben. Mijn gedachten springen van de hak op de tak. Ach, wat maakt het ook uit.

We zijn dus goed bezig met z'n allen. De omlijsting van de raamdeuren is bijna gereed. Bijna, dat komt vooral omdat die specie niet wil blijven plakken, dit tot groot ongenoegen van onze aannemer die het ook niet helemaal snapt. Af en toe hoor je een flats en ligt er weer een plak op de grond. En dus moet het in stukjes en beetjes gebeuren. Maar werkelijk, het maakt niets uit voor het resultaat, het wordt prachtig, we zijn er blij mee.

En dan is ook nog het gras van de weilanden gemaaid. Het weer is fantastisch op het moment en de voorspellingen zijn nog beter. Het lijkt hier wel nationale maaiweek, overal zijn ze ermee bezig. Ben benieuwd hoeveel rollen het worden deze keer.

En wij zelf, wij zijn gipsmuren aan het opbouwen in de garderobe, hekjes aan het maken en boven aan het schilderen. En omdat ik dat deed met een rood petje op leek ik weer eens op een enorme paddestoel, rood met witte stippen.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha ha ëen powervrouw!
Overal en altijd inzetbaar.
Kalotje met verfstippen?

Anoniem zei

Umlaut wegdenken.

Kees zei

Kun je die gaten/sleuven naast de deursponningen/kozijnen niet eerst deels opvullen met purschuim en dan afdekken met specie?