donderdag 21 juni 2012

Puur bedrog

Ik schreef het al, we zijn aan het schilderen. Plafonds en muren, alles gaat in de witte latex. We gaan ongetwijfeld nog wel met kleurtjes stunten, maar dat zien we later wel weer. Eerst maar eens alles neutraal. 


Het is nogal een oppervlakte dat er geschilderd moet worden, dus we hadden een groot blik verf aangeschaft. Tien liter, met wat extra, totaal twaalf liter, goed voor 144 vierkante meter. Het plafond is 40 vierkante meter, de muur 25, samen 65 vierkante meter. Kan ik met speels gemak de hele zaak twee lagen mee geven. Mooi.

Niet mooi. Na de eerste laag is die hele pot leeg! Bij mijn weten heb ik het er niet superdik opgesmeerd, ik heb er ook niet overdreven mee lopen kliederen. 

Niks Dullux, Puur Bedrog.

3 opmerkingen:

Aad zei

't Is een schande, en dat voor Nederlandse waar ...

Peter zei

Gino zegt altijd, ge moet dat er zoet opleggen. Je hebt dus voldoende verf gebruikt en goed geschilderd. 12 liter voor 144m2 lijkt me inderdaad wat weinig (of ge moet niet schilderen volgens de regels van de kunst)

Rein zei

Drywall sucks! of gipsplaat zuigt maar dat klinkt lang zo krachtig niet.