dinsdag 5 juni 2012

Koteletjes



Gisteren liep het nog dartelend in de wei ... nu zit het in mootjes in onze vrieskist. Meer dan 17 kilo aan koteletjes, karbonaatjes, ribbetjes, billetjes, pootjes en ander vlees, het was een fors lam.

Tot een jaar oud mag het trouwens een lam genoemd worden, daarna wordt het een schaap. Deze was een half jaar oud, het heeft een mooi leven gehad. Er wordt goed voor de schaapjes en lammetjes gezorgd. Ik zie ze hier elke dag lopen, dit zijn geen stresskippen .. uh ... stresslammeren, ze zijn de rust zelve. En als het moet gebeuren dan gebeurt dat snel, voor ze weten wat er aan de hand is is het alweer voorbij.

Er zat nog meer bij het vleespakket, longen, hart, nieren en lever. Ze zeggen hier dat dat lekker is. Wij stedelingen zijn dat niet gewend. Ik zou dat nooit in de supermarkt kopen, maar ik wil het wel een kans geven. Van de lever ga ik een paté maken, geen idee hoe dat moet, nog nooit gedaan, maar ik vind vast wat op het internet. Met die nieren kan ik ook wel wat, maar wat ik met hart en longen aan moet, werkelijk geen idee.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ziet er goed uit!
Een goede buur is .....
Gebakken lever met uitjes
smaakt heerlijk op een verse
tarwe boterham met "echte boter"

Unknown zei

Oh héérlijk, vers lamsvlees!