maandag 6 augustus 2012

Deukjes



Hm, de hagelstorm van gisteren heeft toch wel iets meer schade aangericht dan in eerste instantie leek. Bij een nadere inspectie van mijn starletje blijkt dat er naast wat oppervlakkige lakschade in de motorkap ook een paar deukjes in het dak gekomen zijn. Veel zijn het er niet, een stuk of drie, vier, maar toch. Echt opvallen doen ze niet, al helemaal niet als hij maanden niet gewassen is, zoals nu het geval is.

De blauwe buffel daarentegen, die heeft helemaal niets. Die is nog gemaakt met militaire specs, dik plaatstaal waar nog geen hagelbal zo groot als een tennisbal iets mee kan beginnen. Maar goed, laten we het vooral niet uitproberen.

Ik ben ook nog even het dak op geweest om een lek te zoeken. Dat had dan weer niets met de storm te maken, dat zat er al voor die tijd. Alleen door al het water wat er gevallen is ging het plots doorlekken in de woonkamer. Er bleken een paar dakpannen gebarsten te zijn, een veel voorkomend probleem. Ook dat is weer opgelost, denk ik, zeker weten doen we pas bij de volgende plensbui.

Maar terwijl ik daar hoog en droog zat ben ik helemaal vergeten te kijken naar de zonnepanelen. Daar dacht ik net pas aan. Ze functioneren nog uitstekend, maar het glas kan gebarsten zijn. Beter nu even checken dan er over een half jaar achter te komen. Dus morgen klim ik maar weer het dak op. Ik begin me zo langzamerhand thuis te voelen daarboven.

2 opmerkingen:

Aad zei

Een dak boven je hoofd is handig wanneer het regent (of hagelt). Maar als het lek is moet je het repareren wanneer het droog is.

Zonnepanelen zijn handig als de zon schijnt. Als die stuk zijn moet je ze dan zeker repareren terwijl het regent (of hagelt)?

Anoniem zei

“Het klimgeitje in Marnaves”.
Gespot in de plaatselijke bode.
Ben je stiekem aan het trainen
v. OS 2028 ? (hoogzitten)
Wanneer je boven bent kijk dan even
of je die stip aan de horizon ziet!
Bij event. uitglijden hoop ik wel dat
de heer des huizes klaar staat om je
op te vangen.

Be careful!