vrijdag 3 augustus 2012

Scream, part two



Ja potverpielekes, komen we vanavond thuis, zit er wéér zo'n joekel van een spin binnen. Misschien dat ze ietsiepietsie kleiner is dan die van gisteren, maar toch nog steeds een serieus formaat.

Maar weer dezelfde truuk toegepast met de afdekmand. Dat werkt trouwens perfect. Het enige is dat je spinnemans de volgende dag wel weer moet uitlaten. Ik ben geen killer, zelfs deze spinnen hebben recht van leven, hoe eng ik ze ook vind. En dus heb ik vanochtend spin nummer één op een vernuftige manier de deur gewezen.

Eigenlijk is het heel simpel, je schuift een stukje karton of zoiets onder de mand, pakt het hele handeltje op, loopt naar buiten en laat haar daar de vrije loop. Dat laatste is wel een moment waarbij je voorzichtig moet zijn, voor je 't weet loopt madam de verkeerde kant op, zo je broekspijp binnen. Ze zijn nogal snel, zie je. Op zich niet zo verwonderlijk, als ik acht pootjes had gehad zou ik ook een heel stuk sneller zijn geweest denk ik.

Morgenochtend wacht spin nummer twee dezelfde behandeling. Als er nog iemand is die zich zorgen maakt over het welzijn van dieren op Les Fontanelles, die kan op twee oren slapen, zelfs de monsterhuisspin wordt hier goed behandeld. Alleen slaapt ze vanaf nu wel buiten.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ondanks de emotionele kwelling,
die de afbeelding uitstraalt
hoeven we ons dus geen zorgen te
maken over het welzijn van de
dieren op Les Fontanelles en kunnen
we weer rustig gaan slapen.
Laat ik daar nou heel erg blij
van worden.

BYTErtje zei

Tip: leg karton en vliegenmandje op een veilige plek buiten en kieper het mandje met een stok, of bezem om. Dan haalt spiderman nooit je broekspijpen, zelfs niet met 8 olympische pootjes;-)