maandag 13 augustus 2012

Jeuk jeuk en nog eens jeuk


Ben ik even flink te pakken genomen zeg gisteren. Het moet gebeurd zijn terwijl ik de Chaamse leghoen aan het bewonderen was of wat later in het gras bij het festival, beide in Vaour. Ik vermoed dat ik besprongen ben door een aoutat, gezien de hoeveelheid aan beten en de jeukgraad. Ik zit helemaal onder de bulten en los van dat het jeukt ziet het er niet uit, maar ach, er zijn ergere dingen in het leven.

Die Chaamse leghoen, of kippen in zijn algemeenheid, dat is eigenlijk wel wat. Ik zou er ook eigenlijk wel een stuk of drie willen houden. Elke dag verse eitjes bij je ontbijt, heerlijk lijkt me dat. Alleen, tja, met al die vossen hier, voor je 't weet zijn ze verslonden en mij kennende ben ik dagenlang ontroostbaar en jank ik tranen met tuiten als dat gebeurt.

Dus voorlopig doen we het maar zonder en komen de eitjes gewoon van E. Leclerc.

1 opmerking:

Anoniem zei

De dierentuin van Les Fontanelles

Dat worden weer theelepeltjes dagen
met gekookt water, een fohn op de hoogste
stand of een heet bad.
De Chaam hoender is met bekend.
Niet alleen de eitjes smaken lekker,
ook de hoender zelf.
Maar nu zeg ik iets, wat ik beter niet kan
zeggen.