zaterdag 4 augustus 2012

Wisseldag

Zoals bijna elke zaterdag in het hoogseizoen was het ook vandaag wisseldag in de gite. De vertrekkende gasten uitwuiven, de nieuwe verwelkomen. En daar tussenin een paar uurtjes de tijd om alles weer op orde te brengen.

Ook nu verliep alles op rolletjes. Bedden verschoond, opgeruimd, vloeren gedweild, ramen gelapt, badkamer en keuken schoongemaakt, alles ziet er weer tiptop uit. En terwijl ik daar bezig ben draai ik gelijk twee wasjes. En net terwijl die was lekker in het zonnetje hangt te drogen komt er een onweersbui overdrijven.


HA! Laten we nou net één kant van het dak van de buitenkeuken klaar hebben. Het hele zaakje verhuisd, hopelijk is het droog gebleven daar. We gaan het morgen wel zien.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Paaaaaannenbier vlag vergeten?
Het is niet het hoogste punt van het huis,
maar wel van de multifunktionele buitenkeuken.
Onder dit(mooie) pannendakje zullen nog vele
gezellige uurtjes worden doorgebracht is zo
mijn gedacht.
En dan de stoel(en), eigen fabrikaat!
Chapeau!
Gerrit Rietveld kan zijn visie er niet meer over
geven maar 1 ding weet ik zeker ze zitten
beter. Hoe ik dat weet? Dat zie ik met
mijn (kennersoog).

Aad zei

Waarde "anoniem", wat het zitten in de deck chairs aangaat (en het bij de hand houden van vast en vloeibaar genot binnen handbereik) geef ik u gelijk.

Maar het opstaan uit zo'n diepe deck chair vereist een lenigheid die ik helaas niet altijd meer paraat heb. Daar helpt geen enkele vaste of vloeibare versnapering bij.

Toegegeven, mijn leeftijd gaat een rol spelen, maar van mij mag de deck chair op pootjes komen ;-)