woensdag 28 november 2012

NON!



NEE! WE WILLEN GEEN ZONNEPANELEN, VORIGE WEEK NIET, EERGISTEREN NIET, GISTEREN NIET, VANDAAG NIET EN MORGEN OOK NIET!

Ja sorry dat ik zo schreeuw, maar we beginnen er een beetje genoeg van te krijgen. Elke dag worden we gebeld door het een of ander bedrijf wat ons op een slinkse wijze zonnepanelen probeert aan te smeren. Je hoort nauwelijks hun naam of namens welk bedrijf ze bellen, het enige wat je hoort is bladiebladiebla EDF bladiebla. Ze hebben niets met de EDF, Energie De France, te maken, maar op deze manier hopen ze dat je daar toch intrapt.

Er zit in Frankrijk nogal wat subsidie op energie renouvelable, de premies vliegen je om de oren, immense hangars rijzen als paddestoelen uit de grond. We hebben helemaal niets tegen paddestoelen, maar dan wel graag eetbare.

En nu proberen ze een half voetbalveld aan panelen aan ons te slijten. Ze bellen ongeveer dagelijks, ondanks dat we geregistreerd staan bij een franse variant van het bel-me-niet-register en we steevast NON zeggen. Het zijn vreemd genoeg ook altijd dezelfde die bellen, ik moet toegeven dat het volhardende typetjes zijn.

Ik neem me altijd voor om nu eens een goeie smoes te verzinnen zodat het voor eens en altijd afgelopen is, maar tot nu toe zonder succes. Ik wil niet boos worden, ik besef dat ze ook maar gewoon hun werk doen. Hoe kan ik nu op een vriendelijke maar dwingende manier duidelijk maken dat het mooi is geweest.

Suggesties?

2 opmerkingen:

Rein zei

Gesprek aannemen, non zeggen en niet ophangen. Blijft de lijn een poosje bezet. Lost niet veel op maar geeft jou een beter gevoel.

Levensgenieters in Frankrijk zei

Hoi,

Heel vervelend die telefoontjes in Frankrijk. Ik krijg de laatste tijd vaak de vraag of ik op pensioen ben. Ik ben net 30 geworden!

Ik zeg tegenwoordig dat ik op de "liste rouge" of "liste orange" sta. Meestal beëindigen ze het gesprek dan snel. "Liste rouge en orange" is hetzelfde als in België de Robinson-lijst.
Na wat surfen had ik ergens gelezen dat FREE-klanten beter beschermd zouden zijn tegen deze telefoontjes. Het zou maar eens waar kunnen zijn, dus we overwegen om ervoor van operator te veranderen. Een extra reden is natuurlijk ook omdat FREE goedkoper is dan SFR...
Onvriendelijk zijn tegen zo'n callcenter-medewerkers vind ik heel moeilijk. Het zijn ook maar mensen die wel duidelijk de verkeerde job hebben gekozen.

Groetjes en nog veel succes ginder!!

Griet