donderdag 22 november 2012

Trap op trap af



Onze trap heeft nog steeds noodtreden, eenvoudige dunne plankjes van waaibomenhout. En omdat ze zo dun zijn veren ze een beetje door als je er overheen loopt. Bij elke stap denk ik, houdt dat mijn gewicht wel en als ik ernaar sta te kijken als iemand anders over de treden loopt hou ik mijn hart vast, dan pas zie je echt goed de beweging die het maakt.

Ik heb in mijn vorig leven een paar jaar aan tae-kwon-do gedaan, een soort karate maar dan van Koreaanse origine. Verder dan rode band ben ik niet gekomen, of was het een andere kleur, ik weet het eigenlijk niet meer, te lang geleden. Hoe dan ook, ik ben nooit zo ver gekomen dat ik plankjes doormidden moest meppen, je weet wel, onder luid gebrul je knokkels tot moes slaan in de hoop dat de plank het begeeft en niet je botten. Ik weet wel dat het nog aardig wat moeite kostte en ik weet ook dat ze voor demonstraties de plankjes lekker opwarmden zodat ze sneller krak zeiden. Dus het zal in de praktijk wel meevallen met die traptreden, zo snel breek je hout nu ook weer niet doormidden.

Maar toch is het de hoogste tijd dat ze vervangen worden door iets beters en stevigers en mooiers. We hebben ons oog laten vallen op eiken keukenwerkbladen van Ikea. Er passen zes treden uit één blad en we hebben twaalf treden nodig. Dus ... huh ... even denken ...

Even een rekenmachientje erbij pakken ...

Geen opmerkingen: