woensdag 7 november 2012

Vroeg naar bed



Als ik het niet had gedacht. Er is altijd iets waar ik geen rekening mee hou in mijn planningen. Ook nu weer.

Ik ging naar boven, naar waar de vloer gelegd moet worden. Vol goede moed, ik zou wel even die planken erin timmeren, in een mum van tijd zou het gebeurd zijn.

Het is altijd even passen en meten, goed uitrekenen waar je de eerste plank moet leggen. Het moet een beetje recht liggen allemaal, als je scheef begint komt het niet meer goed. Dus ik had het allemaal uitgemeten, streepjes gezet en toen ... toen bleek dat er hier en daar wat stukken muur danig in de weg zaten om de zaak recht te krijgen.

Nu klinkt het waarschijnlijk erger dan het is. Het is niet zo dat er hele muren gesloopt moesten worden, maar hier en daar moest er wat steen en beton weggehakt worden. Niet genoeg om electrisch gereedschap erbij te halen, dus maar met hamer en beitel aan de slag. En daar ben ik toch wel een tijd mee bezig geweest. Zo lang dat ik geen zin meer had om nog te beginnen met planken spijkeren.

Maar goed, alles staat klaar om morgen te beginnen. Als ik niet te laat opsta, niet te lang koffie drink en wat van het internet afblijf lukt het misschien nog om het klaar te hebben tegen het einde van de dag. Vanavond maar eens vroeg naar bed.

1 opmerking:

Marthy zei

Het valt altijd tegen in tijd, nooit mee. We weten er alles van. Maar...., het wordt mooi en daar gaat het om!