maandag 6 september 2010

Elluk nadeel heb ze voordeel

Vanochtend om zeven uur opgestaan. Ik was toevallig wakker. Nou ben ik regelmatig rond zevenen wakker, draai me dan om en slaap lekker door tot een uurtje of half negen. Maar niet vanochtend. Beppie sliep in de buanderie, we waren namelijk bang om haar kwijt te raken, je weet maar nooit, en ze moest hoogstnodig een plasje doen. Allicht, dat kon ik me zo voorstellen. Dus ik mijn warme bed uit om Beppie te bevrijden. Ik werd bijzonder hartelijk door haar ontvangen bij het openen van de deur. We hebben samen een eindje gewandeld, met een bal gespeeld (wat eigenlijk een appel was maar dat heb ik Beppie niet verteld) en ik heb (tevergeefs) een frisbee de lucht ingegooid. En daarna ben ik op een stoel gaan zitten om de zonsopgang te bewonderen.
A d e m b e n e m e n d.

Een uurtje later heeft Bert via de "franse database van oortatoeages" de eigenaar van Beppie weten te achterhalen. Ze wonen niet heel ver hier vandaan, ze waren haar kwijt geraakt bij het wandelen bij ons in de buurt. Veel langer dan een half uur heeft ze niet gezworven en volgens de eigenaar loopt ze in haar enthousiasme wel vaker achter passanten aan. Hoe dan ook, rond negen uur werd ze opgehaald door de eigenaar, samen met haar zusje Chloe. Ze blijkt overigens Purdie te heten.
Voor ons blijft ze gewoon Beppie.

3 opmerkingen:

Les Fontanelles zei

Lieve oom Bert en tante Marleen,

dank je wel dat ik bij jullie mocht logeren en ook voor de lekkere beefburger en de kattebrokjes. Ik heb het erg naar mijn zin gehad, wel een beetje jammer dat de poezen niet wilden spelen met me. Het was leuk bij jullie maar ben toch wel erg blij dat ik weer bij mijn zusje en baasje ben. Ik begon ze een beetje te missen. Als ik weer ga wandelen kom ik nog wel een keertje langs om naar jullie te kwispelen.

Purdie, alias Beppie.

Anoniem zei

Marleen Marleen, Miauw ... waar is woef? wij wilden spelen met haar en woef begon een beetje te wennen en nou is woef weg en wij wilden helemaal geen kwaad want woef was wel gezellig en nou is ze weer weg. Waarom nou?

O ja, mogen wij ook eens met veel aandacht op de website? Da's wel leuk!

Kopjes van les chats hollandais

Menno zei

Gelukkig is ze nu weer bij haar baasje.
Maar wat een mooie zonsopkomst!
Groeten, Menno