vrijdag 24 juni 2011

Le plat pays

Zo, vanaf vandaag moet Les Fontanelles het twee weekjes zonder mij stellen. En hoewel ik weet dat ik daar gemist word en ik ook Les Fontanelles mis weet ik ook dat alles in goede handen is. Ik ben deze keer niet met de trouwe blauwe buffel op stap. Ik heb voor het gemak van het vliegtuig gekozen.

Het was alweer een tijdje geleden dat ik me nog op vleugels door de lucht heb laten dragen, het beviel wel. Hoewel ik heel goed weet hoe het technisch kan dat die zware machines in de lucht blijven hangen, blijf ik dat ergens toch wel een klein wondertje vinden.

Het gaat zo ongelooflijk snel. Het vliegen zelf dan. Als je alle overige reistijden en wachttijden er bij optelt loopt het toch weer aardig op. Het grote voordeel is uiteraard dat je zo fris als een hoentje op je bestemming aankomt.

Ik zit nu dus even op het Vlaamse platteland of zoals Brel het zo mooi zegt, Le Plat Pays. Morgen verder.

Geen opmerkingen: