zondag 12 juni 2011

Vide grenier

Er was vandaag een vide grenier in Cordes. Rond deze tijd vind je elke week wel ergens een vide grenier, een rommelmarkt dus. Het lijkt een beetje op Koninginnedag in Nederland, alleen valt er weinig te scoren voor één euro en niemand is oranje gekleed. Maar voor de rest zou je je toch zo maar vergissen.

Kraampjes met werkelijk vanalles, van oude rommel tot aardige franse ornamenten. Voor de hongerige magen waren de lokale rookmagieërs aanwezig met een BBQ. Ik bedoel hiermee de brandweer. Geheel toevertrouwd aan die gasten, je ziet ze genieten dat ze deze keer een vuurtje aan de gang mogen houden.

Niks bijzonders gevonden, hoewel ik zeer gecharmeerd was van een echte Marokkaanse jeleba. Ik zag mezelf al zitten op een warme zomeravond in lang gewaad. Maar ja, je kent me, niet gekocht en zodra ik thuis was meteen spijt.

Niks gekocht dus, we komen om in de rommel, misschien dat we volgende keer zelf maar eens een plekje moeten huren.

Geen opmerkingen: