dinsdag 29 november 2011

Antwerpen



Dagje Antwerpen vandaag. Het blijft een mooie stad. Ik heb het geluk gehad er een half jaar te mogen wonen, toen ik nog jong was. Zeer jong.

Op mijn 18e heb ik Antwerpen verruild voor het verre Nederland. Waarom? Omdat mijn toenmalig lief me vroeg of ik meeging. Daar dacht je twee seconden over na en antwoordde toen volmondig ja. Zo gaat dat als je jong bent, je neemt beslissingen die je hele leven op zijn kop zetten in twee seconden. Naarmate je ouder wordt worden die seconden omgezet in uren, dagen, soms jaren. Maar vroeger, ach, wat kon je gebeuren, daar stond je niet bij stil.

Maar Antwerpen dus, die mooie stad is erg veranderd. Ten goede moet ik zeggen, ik vind de stad nu aangenamer dan in de tijd dat ik er woonde. Het is er mooier geworden, vriendelijker. De grootste metamorfose heeft het centraal station ondergaan naar mijn idee, megagroot geworden, met verschillende niveaus waar de treinen staan. Het gebouw is zeer fraai opgeknapt.  Ik heb mijn ogen uitgekeken.

Geen opmerkingen: