zaterdag 12 november 2011

Kriebels

We zitten weer helemaal in de opbouwmood. Vandaag een eerste muur gemaakt, van gipsplaat met zeven centimeter dik glaswol erachter, voldoende om de warmte binnen te houden en de kou buiten.

Een moeilijkheid is dat we hier eerst het stuk muur aan het maken zijn wat eigenlijk straks het bovenste deel wordt van die muur. Goed, ik snap het als je het niet snapt. Ik leg het even anders uit. We staan hier nu nog op de vloer  van de eerste verdieping te werken, die is er straks niet meer. Dus eigenlijk zou het logisch zijn om vanaf de benedenvloer te beginnen met het opbouwen van die muur. Maar ja, dan maken we het onszelf wel een stuk moeilijker omdat we dan met steigers moeten gaan werken. Nu die vloer boven er nog in zit is het natuurlijk wel makkelijk werken. Probleem is wel dat je die muur nu niet op een vloer kan laten rusten zoals je normaal zou doen.

Maar ook hier is natuurlijk wel weer wat op te verzinnen. Balkje tegen de muur geschroefd zodat je daarop weer het frame voor de gipsen muur kan bouwen.

En meteen weet ik weer waarom ik een beetje een hekel heb aan muurtjes bouwen. Het is die vreselijke, kriebelende, jeukende, irritante, nare, vervelende glaswol die ondanks rubberen handschoenen, stofmasker en veiligheidsbril je de kriebels geeft over je hele lijf. YEK!

1 opmerking:

Anoniem zei

IGoedemiddag,

Ik gebruik handschoenenen die vee-artsen gebruiken voor inseminatieklussen. De reiken tot je schouder. Daaroverheen huishoudhandschoenen en je kunt prikkelvrij werken.

Groet Jeroen