maandag 28 november 2011

Isolatieprofessional



Wie denkt dat ik hier in België alleen maar ben om te feesten die heeft het goed mis. Er wordt hier hard gewerkt.

Mijn ouders hebben een stal, een niet-geïsoleerde stal wel te verstaan. Ze hebben ook een poes, een wel-geïsoleerde poes. Nu is dat niet zo heel raar, alle poezen zijn goed geïsoleerd, tenzij het een kale poes is. Hm, dit dreigt een dubbelzinnig verhaal te worden en da's niet de bedoeling. Hoe dan ook, die poes zit vaak in die stal, ze heeft daar en hele wereld gebouwd lijkt het wel, het is daar spannend met alle hoekjes en doosjes. Maar poeslief komt ook graag naar de woonkamer en dus blijft die deur eigenlijk altijd open staan, zomer en winter. En in die winter wil het nog wel eens fris worden in die stal.

Daarom hadden mijn ouders het plan opgevat om een professional in te huren om het dak te isoleren. Goed idee, ik ben van het principe hoe meer isolatie hoe beter. Maar ik ben ook van het principe, wat je zelf kan doen moet je zelf doen. Dus heb ik me belangeloos aangeboden als werkman ... huh ... werkvrouw.

Afgelopen vrijdag wat rollen glaswol gehaald en vandaag in drie uurtjes al meer dan de helft gedaan. Not bad. Ik begin onderhand zelf een professional te worden.

1 opmerking:

Rein van der Louw zei

Ik heb hier nog ruim over nagedacht. Maar is een kattenluik geen optie? Of doen Belgische katten daar niet aan?